• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Sergel inkasso

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Alltid haft bra erfarenheter av Sergel men nu fick jag uppleva det sämre! Vi va sena med betalningen på en betalplan men betalade påminnelse i tid. Fick idag att dom trots detta skickat ett ärende till kfm. Tänkte att det går säkert att förhandla med dom så dom återkallar, bara man betalar in för avgifterna. Glöm det....Nu skulle dom ha 10000 kr för att ens fundera på att återkalla. Pratade med dom i juni sist och då var det inga som helst problem att få ett annat ärende återkallat mot att man betalade in avgifterna direkt! Nu var dom exakt som typ Lowell som också är vidriga att ha å göra med.
Inget roligt sånt , hur stor är skulden på ?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Preben

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
23 Juli 2019
Meddelanden
1 510
Mottagna reaktioner
679
Poäng
667
Sergel är hel knäppa, betalade in enligt plan till dom den 14/8, idag kom det att dom sagt upp amorteringsplanen pga att dom inte fått betalningen. Kul o slänga upp 45k på nån vecka.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Sergel är hel knäppa, betalade in enligt plan till dom den 14/8, idag kom det att dom sagt upp amorteringsplanen pga att dom inte fått betalningen. Kul o slänga upp 45k på nån vecka.
Ring in och säg att du betalat
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 358
Mottagna reaktioner
387
Poäng
517
Inget roligt sånt , hur stor är skulden på ?

70000, hade fått på 1900 i månaden. Försökte få henne att fatta att vi hade betalt i tid också men va helt kört.
Ska försöka ringa ett annat nummer i morgon som går direkt till den jag pratade med sist och se om jag kan få igenom nåt annat. Hon jag pratade med idag sa att vi kunde återkomma när det hade blivit ett utslag men det är just det vi vill undvika på min man då han snart inte har nån anmärkning kvar.
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 358
Mottagna reaktioner
387
Poäng
517
Sergel är hel knäppa, betalade in enligt plan till dom den 14/8, idag kom det att dom sagt upp amorteringsplanen pga att dom inte fått betalningen. Kul o slänga upp 45k på nån vecka.

Vi betalade den 12/8 och fick också idag att betalplanen var avslutad och att dom skickat till kfm. Trots att jag hade till 15/8 på mig att betala påminnelsen, försökte säga detta men va helt stopp.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Vi betalade den 12/8 och fick också idag att betalplanen var avslutad och att dom skickat till kfm. Trots att jag hade till 15/8 på mig att betala påminnelsen, försökte säga detta men va helt stopp.
Låter ju helt sjukt , har till den 15 måste ju det gälla !
 

Preben

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
23 Juli 2019
Meddelanden
1 510
Mottagna reaktioner
679
Poäng
667
Vi betalade den 12/8 och fick också idag att betalplanen var avslutad och att dom skickat till kfm. Trots att jag hade till 15/8 på mig att betala påminnelsen, försökte säga detta men va helt stopp.
Tror sergel har stora bekymmer med sina system, inget fungerar på mina sidor hos dom, telefonkön är längre än till försäkringskassan en måndagmorgon.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp